Про проект

Проект «Регіональні студії педагогічної майстерності» розроблений за ініціативи кафедри педагогічної майстерності Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В.Остроградського з метою підвищення якості освітньої діяльності, надання науково-методичної допомоги районним (міським) методичним службам, розвитку педагогічної майстерності, психологічної та самоосвітньої компетентностей педагогічних працівників у міжатестаційний період та на виконання Комплексної програми розвитку освітньої галузі Полтавської області на 2011-2015 р.р., науково-дослідної теми інституту: «Моделі взаємозв’язку наукових досліджень і освітніх практик в умовах трансформації українського суспільства».

Організатор ПроектуПолтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського.

Учасники Проекту: вихователі дошкільних навчальних закладів, вчителі загальноосвітніх навчальних закладів, керівники закладів освіти, працівники районних (міських) методичних служб.

Мета Проекту: розвиток педагогічної майстерності, психологічної та самоосвітньої компетентностей педагогічних працівників Полтавської області шляхом організації тренінгового навчання у міжатестаційний період. Суб’єктність працівників районних (міських) методичних служб, керівників, педагогів і вихователів закладів освіти виявляється у тому, що вони, виходячи зі стратегічних цілей та актуальних завдань професійної діяльності, визначають тематику тренінгів, актуальний зміст навчання та повідомляють про це організаторам Проекту.

Основні завдання, що забезпечують досягнення мети Проекту, утворюють 3 змістових блоки.

1. Організаційний блок включає:
  • вивчення запитів і потреб педагогічних працівників щодо тренінгового навчання та його організацію на базі районних (міських) методичних кабінетів або закладів освіти району (міста); 
  • підготовку нормативної та організаційної документації щодо проектної діяльності; 
  • створення он-лайн платформи для обміну педагогічним досвідом та напрацюваннями учасників під час реалізації Проекту та після його завершення. 
2. Навчально-методичний блок передбачає: 
  • розроблення тренінгових програм відповідно до визначеної тематики;
  • підготовку наочних засобів навчання (схем, діаграм, презентацій тощо), дидактичних матеріалів щодо проведення ділових ігор, ситуаційних вправ;
  • укладання та видання тематичних методичних рекомендацій для районних (міських) методичних кабінетів;
  • визначення індикаторів ефективності тренінгового навчання;
  • здійснення консультативного супроводу учасників Проекту протягом 2014-2015 р.р.
3. Оціночно-рефлексивний блок спрямований: 
  • на аналіз результативності проектної діяльності як учасниками так і організаторами;
  • на інформування широких кіл педагогічної громадськості про результати проектної діяльності шляхом створення на сайті ПОІППО ім. М.В. Остроградського банку інформаційно-методичних матеріалів.
Тренінгова форма навчання спрямована на зняття обмежень і подолання труднощів, які стримують розвиток особистості, на розкриття її внутрішнього потенціалу, на розвиток навичок суб’єкт-суб’єктної взаємодії, професійного та особистісного самопізнання.

Провідними принципами навчання учасників Проекту є:
  • опора на досвід педагогічних працівників, урахування індивідуального темпу засвоєння матеріалу, прикладний, прагматичний зміст навчання; 
  • опора на актуальні результати навчання, що припускає невідкладне застосування на практиці набутих знань, умінь, навичок, якостей; 
  • системність навчання, що передбачає дотримання відповідності цілей, змісту, форм, методів, засобів навчання й оцінювання результатів; 
  • індивідуалізація навчання; 
  • пріоритет самостійної діяльності; 
  • організація кооперативного (спільного, взаємо-) навчання; 
  • пла­нування, реалізація й оцінювання процесу навчання; 
  • надання учасникам певної свободи при виборі цілей, змісту, форм, методів, джерел, засобів, термінів, часу, місця навчання й оцінювання результатів.
Очікувані результати проектної діяльності:
  • розвиток особистісного потенціалу, педагогічної майстерності, професійної та самоосвітньої компетентностей педагогічних працівників Полтавської області;
  • встановлення та поглиблення взаємозв‘язків між науковими дослідженнями та освітніми практиками;
  • покращення навчально-методичного забезпечення педагогічних працівників щодо організації інтерактивних форм навчання; 
  • поширення практики використання активних та інтерактивних форм, методів і технологій навчання, передового досвіду організації навчального процесу; 
  • привертання уваги широких кіл громадськості, ЗМІ, державних органів до проблем освітньої галузі у Полтавській області.

Нормативна документація:

Немає коментарів:

Дописати коментар