Проект «Регіональні студії педагогічної майстерності» розроблений за ініціативи кафедри педагогічної майстерності Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В.Остроградського з метою підвищення якості освітньої діяльності, надання науково-методичної допомоги районним (міським) методичним службам, розвитку педагогічної майстерності, психологічної та самоосвітньої компетентностей педагогічних працівників у міжатестаційний період та на виконання Комплексної програми розвитку освітньої галузі Полтавської області на 2011-2015 р.р., науково-дослідної теми інституту: «Моделі взаємозв’язку наукових досліджень і освітніх практик в умовах трансформації українського суспільства».
Організатор Проекту: Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського.
Учасники Проекту: вихователі дошкільних навчальних закладів, вчителі загальноосвітніх навчальних закладів, керівники закладів освіти, працівники районних (міських) методичних служб.
Мета Проекту: розвиток педагогічної майстерності, психологічної та самоосвітньої компетентностей педагогічних працівників Полтавської області шляхом організації тренінгового навчання у міжатестаційний період. Суб’єктність працівників районних (міських) методичних служб, керівників, педагогів і вихователів закладів освіти виявляється у тому, що вони, виходячи зі стратегічних цілей та актуальних завдань професійної діяльності, визначають тематику тренінгів, актуальний зміст навчання та повідомляють про це організаторам Проекту.
1. Організаційний блок включає:
- вивчення запитів і потреб педагогічних працівників щодо тренінгового навчання та його організацію на базі районних (міських) методичних кабінетів або закладів освіти району (міста);
- підготовку нормативної та організаційної документації щодо проектної діяльності;
- створення он-лайн платформи для обміну педагогічним досвідом та напрацюваннями учасників під час реалізації Проекту та після його завершення.
2. Навчально-методичний блок передбачає:
- розроблення тренінгових програм відповідно до визначеної тематики;
- підготовку наочних засобів навчання (схем, діаграм, презентацій тощо), дидактичних матеріалів щодо проведення ділових ігор, ситуаційних вправ;
- укладання та видання тематичних методичних рекомендацій для районних (міських) методичних кабінетів;
- визначення індикаторів ефективності тренінгового навчання;
- здійснення консультативного супроводу учасників Проекту протягом 2014-2015 р.р.
3. Оціночно-рефлексивний блок спрямований:
- на аналіз результативності проектної діяльності як учасниками так і організаторами;
- на інформування широких кіл педагогічної громадськості про результати проектної діяльності шляхом створення на сайті ПОІППО ім. М.В. Остроградського банку інформаційно-методичних матеріалів.
Провідними принципами навчання учасників Проекту є:
- опора на досвід педагогічних працівників, урахування індивідуального темпу засвоєння матеріалу, прикладний, прагматичний зміст навчання;
- опора на актуальні результати навчання, що припускає невідкладне застосування на практиці набутих знань, умінь, навичок, якостей;
- системність навчання, що передбачає дотримання відповідності цілей, змісту, форм, методів, засобів навчання й оцінювання результатів;
- індивідуалізація навчання;
- пріоритет самостійної діяльності;
- організація кооперативного (спільного, взаємо-) навчання;
- планування, реалізація й оцінювання процесу навчання;
- надання учасникам певної свободи при виборі цілей, змісту, форм, методів, джерел, засобів, термінів, часу, місця навчання й оцінювання результатів.
Очікувані результати проектної діяльності:
- розвиток особистісного потенціалу, педагогічної майстерності, професійної та самоосвітньої компетентностей педагогічних працівників Полтавської області;
- встановлення та поглиблення взаємозв‘язків між науковими дослідженнями та освітніми практиками;
- покращення навчально-методичного забезпечення педагогічних працівників щодо організації інтерактивних форм навчання;
- поширення практики використання активних та інтерактивних форм, методів і технологій навчання, передового досвіду організації навчального процесу;
- привертання уваги широких кіл громадськості, ЗМІ, державних органів до проблем освітньої галузі у Полтавській області.
Нормативна документація:
Немає коментарів:
Дописати коментар